پای نخستین ابرسازه علمی به ایران باز شد | کاظم کوکرم
میان‌ستاره‌ای به زبان ساده | سپیده مظلوم‌زاده
حماسه عصر نوین | سمیه کرمی
تصویر نجومی روز
فضاپیمای سپیده‌دم به سیاره کوتوله سرس رسید
فضاپیمای سپیده‌دم پس از ملاقات با وستا، به سمت دومین هدف مأموریت خود، سیاره کوتوله سرس رفته است. این فضاپیما تا چند روز آینده به سرس، بزرگ‌ترین جرم کمربند سیارک‌ها خواهد رسید. ادامه »
مطالعه بر روی سنگ‌های آسمانی
مطالعه بر روی سنگ‌های آسمانی یکی از مهمترین روشهای کسب اطلاعات در رابطه با نحوه تشکیل منظومه شمسی به شمار می‌‏رود. برای بررسی و شناسایی مناسب شهابسنگ‌ها، تیم‌هایی در برخی مراکز تحقیقاتی جهان وجود دارند که می‌توانید سنگ‌ها را به آنها ارسال کنید. ادامه »
شماره ۲۴۵ ماهنامه نجوم منتشر شد
در شماره ۲۴۵ نجوم با چند موضوع مهم نجومی و فضایی که اخیرا در ایران اتفاق افتاده است روبه‌رو می‌شویم. با رسیدن آینه تلسکوپ رصدخانه ملی ایران به کشور، یک قدم به پیشرفت طرح رصدخانه ملی نزدیک‌تر می‌شویم. تغییرات مهمی نیز این روزها در سازمان فضایی ایران اتفاق افتاده است. ادامه »
اسامی نهایی شرکت کنندگان در ماراتن مسیه 93 (با آخرین تصحیحات)
30 بهمن و 1 اسفند، ماراتن مسیه سال 93 در کمپ متین‌آباد برگزار خواهد شد. اگر جزو شرکت کنندگان در ماراتن امسال هستید، نامتان را در فهرست پیدا کنید و شماره چادر یا اتاق خود را به خاطر بسپارید. ادامه »
مدل فضاپیمای سرنشین دار و ماهواره مخابراتی ایران رونمایی شد
جدیدترین دستاوردها و طرح‌های فضایی محققان و متخصصان پژوهشگاه فضایی ایران با حضور رئیس جمهور در نمایشگاه «فناوری فضایی، تجلی اقتدار ملی» به نمایش درآمد. ادامه »
خبرها
گزارش ها