به قول شازده کوچولو، برای بعضی‌ها که اهل دانشند هر ستاره یک معماست. مجله نجوم در آخرین شمارۀ خود مثل همیشه با جدیدترین اخبارِ هوافضا، گزارش، مصاحبه و کلی مطالب خواندنی در کنار شماست. دانستنی‌هایی از ژرفای دست نیافتنی آسمان که به شما کمک می‌کند تا این طبیعت ناشناخته را ملموس‌تر و عمیق‌تر در اختیار داشته باشید. تصور کردن دنیایی ورای این سیارۀ خاکی‌، منظومۀ شمسی و کهکشان‌ها با خود تخیلاتی به همراه دارد که می‌تواند ما را از زمان و مکان پیرامون‌مان فراتر ببرد. ذهن‌مان قادر است ما را حتی برای لحظه‌ای به ورای زندگی زمینی‌مان با تمام محدودیت‌هایش پرواز دهد و این قابلیت چه بهتر که همراه شود با مطالعۀ اطلاعاتی به روز و جذاب از این وسعت بی‌انتها. در این شمارۀ مجله نجوم، می‌توانید با خود راهنمایی از آسمان شب برای رصد اجرام عمق آسمان داشته باشید و با کمک آن در شب‌های سرد زمستان از این طبیعت بیکران لذت ببرید. «10 انتخاب زمستانی/ راهنمای رصد اجرام اعماق آسمان در شب‌های یخبندان، تاریک و شفاف زمستان» عنوان مقاله‌ای است از محمد نیلفروشان که راهنمای شما در این زمینه خواهد بود. همچنین، اگر به تاریخ و خاطرات فضایی علاقه‌مند هستید مثل هر ماه خواندن مقالات سیروس برزو دربارۀ فضانوردان و ماجراهای پیروزی و شکستِ مأموریت‌های آنها را در بخش فضانوردی به شما پیشنهاد می‌کنیم. مقالۀ خواندنی این ماه ایشان با عنوان «داستان بانوی رکوردشکن/ ماجرای دخترکی که روزگاری شیفته فضانوردی بود و حالا قرار است چند رکورد را در عالم فضانوردان جابه‌جا کند» روایت جالبی است از زن فضانوردی که از کودکی آرزوی فضا و فضانوردی را در سر می‌پرورانده است. در ضمن، گفت‌وگوی اختصاصی نجوم با دکتر کامران وفا، برندۀ ایرانی بزرگ‌ترین جایزۀ علمی جهان را هم از دست ندهید؛ این مصاحبه را سپیده شعرباف انجام داده است. شمارۀ 259 مجله نجوم به همراه جدیدترین اخبار در حوزۀ اخترشناسی و آخرین اکتشافات بشری در فضا و علم فضانوردی در دو نسخۀ چاپی و الکترونیک در دسترس شماست. این شماره برای مشترکان ارسال شده و از گیشه‌های معتبر و شهر کتاب‌ها قابل تهیه است. نسخه الکترونیک نیز از طریق اپلیکشن‌های طاقچه، نشر دیجیتال و فیدیبو در دسترس شماست. فهرست مطالب این شماره را در ادامه ببینید.

ادامه ...